Torsdag

you better please take a look around,

you explore your heart
and find out for yourself



Va på väg att skriva ett logginlägg när min telefon ringde igår kväll.
Tjejekompisen ville ut och ta en öl i Höstmörkret och jag va inte särskilts svår att övertala.
Åker dit, delar på en box & där försvann mitt vett angående två öl ute på krogen.
Stockholm en onsdag funkar kanon att supa till på om ni undrar.
Kommer till ett ställe som spelar bra musik, mycket folk och ölen är billiga.
Dansar,dricker skrattar och framför allt ler, Inga problem så långt.
Kommer fram en kille och vi börjar prata, han undrar om vi inte kan gå och sätta oss så vi kan höra vad den andra säger, tar min öl och vi sätter oss och börjar prata om allt mellan himmel och jord.
När vi kanske har pratat en halvtimma säger den här killen:
Du Angelica, Finns det ens någon chans att jag får knulla dig i kväll?
WHAT?! driver du med mig?!
Skrattar lite och tror att person skämtar.
Så Säger han igen, -Du vi går hem och knullar nu.
Fuck off, det finns inte en chans att vi ska gå hem och knulla, Jag tar min öl och går nu och du får hitta någon annan att knulla med!
Att jag inte slängde ölen i huvudet på honom och sa med ett leende vill du fortfarande knulla mig?
Hittar joanna med ett jätte trevligt killgäng som vi fortsätter att dricka med. Full,fullare & fullast ja det va nog så.
När det stänger inser jag att joanna är borta, jag hittar inte hem Så killarna erbjöd mig en sovplats hos dom.
Full och kallt som det va ute tyckte jag att det va en helt okej ide.
Skulle inte va hemma förens vid åtta på morgonen så det skulle nog gå bra tänkte jag.
Och där kan vi lämna den historien, inget hände.
Vaknar och känner att ångesten kommer, vart faan är jag?! ligger på en madrass i köket, har hamnat på ett kollektiv i en etta! Känner att jag behöver spy. jag mår så illa att jag knappt vet va jag heter.Tar upp telefonen och inser första att klockan är över åtta, Fuck!
tio missade samtal från tjejkompisen och då inser jag att jag har hennes hemnycklar, och det innnebär att hon inte har kommit in där hemma! Ännu mer ångest. Försöker väcka den ena killen och få ett svar vart faan jag befinner mig & hur jag hittar till tunnelbanan. Han ger mig ett idiotiskt svar som inte alls är sammanhängande.
fortfarande full från gårdagen, Mår illa,försovit mig,Batteriet håller på att ta slut, dom snarkar och jag vet fortfarande inte vart tunnelbanan är! Drar på mig skjortan som måste ha vart i slagsmål, vinglar ut från köket och förbi en spegel, Herre-gud, ska jag möta världen så här?!
Just face it, du va fullast i stan igår, okej?
Säger hej då och drar mig på jakt efter tunnelbanan, jag va totalt vilsen men hittade till slut.
Tror aldrig att jag har blivit så ut tittad i hela mitt liv! Jag skämdes, jag ville bara spy,jag mådde förjävligt!
Kom hem och valde att dö ett tag.
Så mitt tips, sup inte till på en onsdag och hamn på ett kollektiv.
/Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0