Söndag

Kärlek är vad du gör den till
och vem du gör det med


Varför tänkte jag inte ens tanken på att det kom en söndag när vinglas efter vinglas tömdes?
Vaknar och inser att kaffet är slut, även mjölken Och två cigg är allt jag har.
Dagen har inte börjat bra, huvudet gör ont,jag är irreterad,mitt hem är kaos.
Min nya tele försöker mäta sig med den andra, men lyckas inte riktigt.
Måste snart börja bråka med den för att få in musik Plus bilder.
Ringde denice och bad henne att komma hit med mat plus kaffe men fick ett blankt nej.
Vad hade jag räknat med? Hon va inte heller dålig på att tömma vinglas efter vinglas.
Hur mycket drack vi egentligen? 
Minns att jag beställer två öl ute, efter att jag har lyckats tränga mig fram, flörtat lite halvt med bartendern 
Och avisat en gubbe som lätt hade kunnat va min pappa. 
Vad tror gammla gubbar när dom kommer fram: -Tjena Tjejen, vill du att jag ska betala det där sen så kan vi dansa ett tag?  
Fuck off jävla pervo, jag tjänar mina egna pengar, betalar mina egna öl Och dansar absolut inte med någon som man snart får dra i en rullstol fram.

Nej jag inser att jag måste ge mig ut till affären, även om jag kommer få krypa fram måste jag ha kaffe plus cigg.
Återkommer senare.
/Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0